Friday, March 25, 2011

Gratin Dauphinois

 

Ντίαρ Ντάιαρι,

τις τελευταίες μέρες δεν έχω καθόλου όρεξη για γράψιμο... Ανοίγω ένα ποστ που έχω ήδη βάλει τις φωτογραφίες και δεν μου βγαίνει καθόλου να γράψω. Μάλλον φταίει η κούραση των τελευταίων ημερών και ότι τις τελευταίες εβδομάδες διόρθωνα/έγραφα ένα paper και ετοίμαζα και μια παρουσίαση. Το μόνο που θέλω είναι να γυρίζω σπίτι και να λιώνω στο κρεβατάκι μου...

Την όρεξη για το μαγείρεμα δεν την χάνω. Ένα βράδυ έφτιαξα gratin dauphinois, δηλαδή πατάτες στο φούρνο με τυριά και γάλα. Έγινε φανταστικό! Είχε φτιάξει η μαμά μου στο Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι μια παρόμοια συνταγή και αποδείχτηκε τέλειο συνοδευτικό.

Τα υλικά για ένα μικρό πυρέξ είναι:
  • 5-6 πατάτες κομμένες σε ροδέλες
  • 1 κούπα τριμμένο τυρί (τύπου Swiss)
  • 3 κουταλιές της σούπας βούτυρο, σε μικρά κομμάτια (χωρίς βούτυρο πώς θα ήταν γαλλικής προέλευσης η συνταγή?)
  • 1 κούπα κρέμα γάλακτος ή γάλα εβαπορέ (για πιο light εκδοχή)
  • θυμάρι
  • αλάτι
  • πιπέρι
 Οι δικές μου παρεμβάσεις στη συνταγή αυτή είναι:
  1. Τα τυριά που έβαλα ήταν τριμμένη μοτσαρέλα και το γαλλικό τυρί Raclette.
  2. Πρόσθεσα λίγες φέτες μπέικον γαλοπούλας που μας αρέσει πολύ.
Απλώνουμε τις πατάτες στον πάτο του πυρέξ. Ρίχνουμε αλάτι, πιπέρι, θυμάρι, το μισό τυρί και τα μισά κομμάτια από το βούτυρο.
Από πάνω στρώνουμε τις υπόλοιπες πατάτες, και συνεχίζουμε με αλάτι, πιπέρι, θυμάρι, τυρί και βούτυρο.
Περιχύνουμε το πυρέξ με το γάλα και ψήνουμε στο φούρνο για περίπου 45 λεπτά. Όταν το χρώμα γίνει χρυσαφί, τα τυριά και το βούτυρο έχουν λιώσει, και οι πατάτες είναι μαλακές (τσιμπάμε με ένα πηρούνι), τότε είναι έτοιμο.

Αφήνουμε λίγο να κρυώσει και σερβίρουμε.

Εγγυώμαι ότι γίνονται λουκούμι! Φιλιά πολλά!

Γιορς

πσ1. Οι τουλίπες (τα αγαπημένα μου λουλούδια) που κοσμούν τις φωτογραφίες οφείλονται στον Γιαννάκη, τον φιλοξενούμενό μας για αυτήν την εβδομάδα :)

πσ2. Χρόνια πολλά στα φιλαράκια μας που γιορτάζουν σήμερα! Στον Βαγγέλη και στη Βαγγελίτσα μας!


4 comments:

  1. Μμμμμμ......νοστιμότατο φαγάκι για συνοδευτικό και όχι μόνο!τέλειες και οι φωτό σου Τζενούλα!πανέμορφες οι τουλίπες!φιλιά πολλά σε σένα και στον Γιαννάκη που στις πρόσφερε!!!

    ReplyDelete
  2. Αγαπημένο συνοδευτικό που στολίζει και δικά μου εορταστικά τραπέζια! Σου πέτυχε τέλεια, απ ότι βλέπω στις φωτογραφίες! Για την επιτυχία του παίζουν μεγάλο ρόλο οι καλές πατάτες! Την έχω πατήσει και μου έχουν μείνει σκληρές οι πατάτες, γιατί δεν ήταν καταλληλες για τον φούρνο και δεν το ήξερα...
    Οι φωτογραφίες σου όπως πάντα με μαγνητίζουν! Όπως και οι σπάνιες τουλίπες σου!!!!

    ReplyDelete
  3. και γω τις αγαπώ πολύ, πραγματικά είναι τέλειο συνοδευτικό!

    ReplyDelete
  4. To good!!!! Ωραια ιδεα η μιξ τυριων με ρακλετ!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...